onsdag 18 december 2019

Dan före dan före dan före.........


Jag tar det ganska lugnt nu! I går ringde äldsta barnbarnet: "Mormor, kan du köpa med dig lax?" Visst, så enkelt för oss. Andra skulle göra köttbullar, lägga in sill och laga till en "Jansson."


Gubben har sitt sista sångframträdande idag och i morgon ska han baka sina traditionella jullimpor.


OM det slutar regna och om det blir lite ljusare ute, tar vi en sväng med kikare och  kamera.
Jag är klar med alla små paket till julklappsspelet och julkorten är skickade.


Med andra ord, läget är under kontroll. Med det önskar jag er alla en riktigt GOD JUL!



6 kommentarer:

  1. Hej Kerstin,
    jag önskar dig god jul och gott nytt år!
    Definitivt hälsa för det nya året.
    Kram Marlise

    SvaraRadera
    Svar
    1. Detsamma till er! Ett riktigt bra år 2020 önskar vi oss!
      Kram från Kerstin

      Radera
  2. Så trevligt det låter med knytis på julen! Här är vi ju så få, så det blir som vanligt 2 vänner på julafton och en vän på juldagen. Så man behöver inte laga så mycket.....men många rätter ska det vara ändå!
    KRAM och GOD JUL

    SvaraRadera
  3. Goddagskompisar, mitt namn är Antonio Laura från Stockholm - Sverige, jag är läkare av yrke i General Surgeon, jag är 45 år, läs noga mitt vittnesbörd om hur jag återställde ex ex love inom 2 dagar av kärleksdel ljus som stavar bön, jag har goda avsikter att dela denna goda nyheter här ute, för jag vet att den här informationen kommer att hjälpa någon som läser detta just nu att läka trasigt hjärta och återställa förlorat kärleksförhållande inom två dagar. Min stoy kan vara likadan, jag var gift med Antonio fyra år, förra månaden han gick upp med mig, jag gjorde allt för att få honom tillbaka att älska mig, men allt jag gjorde var förgäves, jag ville ha honom tillbaka så mycket eftersom vi hade två små barn tillsammans och jag älskar honom så mycket att jag inte kan leva utan honom, jag frågade honom med allt, jag lovade men han vägrade. Jag förklarade mitt problem till min kollega på jobbet, hon är min goda vän och hon rådde mig att snarare kontakta en kärlek stavningskärna som kan hjälpa mig att stava kärlek tillbaka, men jag är den typ av person som aldrig trodde att kärlek stavdelning fanns eller kan fungera, jag hade inget annat val än att prova, jag mailade stavningskanalens e-postmeddelande som hon gav mig och några muniter efter att jag fick ett svar Dr.Oduduwa sa till mig att han kan hjälpa mig att få tillbaka min man, det var inget problem att allt kommer att vara bra innan tre arbetsdagar, jag följde noga all hans instruktioner om vad jag ska göra hemma under mitten av natten kärlek spell bön. Oduduwa lanserade en Love-stavningsdel i luften och förvånansvärt andra dagen var den omkring 06.00. Min make kärlekspartner ringde mig på min mobiltelefon, jag blev så förvånad för min man har vägrat att ringa mig eller sms till mig de senaste tre veckorna, plötsligt ringde han för att be om ursäkt till mig och han sa att han kommer att återvända hem för att besöka mig och mina barn snart. Ända sedan den första dagen han ringde mig har han blivit ringd och smsat mig varje dag, idag ringde han att jag svarade på telefonsamtalet och han sa igen att han var så ledsen för allt som hände att han ville att jag skulle förlåta och återvända till honom som kärlekspartner, att han älskar mig så mycket. Jag är så glad och tills idag började vi leva tillsammans lyckligt som en familj. min djupa tacksamhet till Dr.Oduduwa för hans begåvade krafter för att återställa trasiga äktenskap och föra tillbaka ex kärlekspartner inom två dagar kärlek stavning bön som fungerar. Jag rekommenderar honom varmt för alla som söker brådskande återställande av kärlek (dr.oduduwaspellcaster@gmail.com)

    SvaraRadera
  4. GOD FORTSÄTTNING önskar vi på den andra ön! Har just skickat iväg Rolle till Coop i Hemse för att lämna tillbaka den gourmetskinka vi köpte den 22 och åt av först igår. Det var Scans färdigkokta piggham a´149:-/kg som visade sig vara stenhård, torr och dessutom hade senor i mitten. Vadå "gourmet"!? Nej, jag får nog återgå till att koka skinka själv. Var lite bekväm och tyckte det skulle räcka med hemgjord griljering, men..... Som tur var fanns det MASSOR av annat att äta! *fniss*
    KRAM/Susie

    SvaraRadera