onsdag 2 oktober 2019

Ojojoj, redan???


Äntligen kan man koppla av ett tag, tänkte jag när skördefesten var avklarad. En stund senare kom jag på att det om ganska exakt en månad är dags för julmässan på Skäftekärr.


Jaha, hög tid att sätta sig och plocka ut några lämpliga julkort och skicka in för tryck. Samtidigt hör jag på nyheterna att Postnord ska höja portot till 11 kronor nästa år! De vill nog inte ha någon post att bära ut. Blir nog sista året som jag skickar så många julkort som jag brukar. Det går inte att lägga fem-sexhundra kronor bara på det. Julen är tillräckligt dyr ändå.


Trots allt känner jag mig ändå ganska nöjd idag. Varför? Jo, jag lyckade peta ner den största delen av alla lökar i går. Allium, tulpaner och narcisser. Härligt!



2 kommentarer:

  1. Jag har inte satt några lökar ännu, men det hinns väl med.
    Ha en fin onsdag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  2. Också jag har planterat dom lökar (också tulpaner och allium, men inga narcisser i år) som skulle ner, känns riktigt skönt!
    Usch vad dyrt det börjar bli med julkort. Jag brukar skicka runt 50 till Sverige och 10 till utlandet, men nu börjar man ju undra om man ska göra det längre!?
    KRAM/Susie

    SvaraRadera