fredag 30 augusti 2019

Trodde det skulle bli lugnt....


Nu när den värsta sommarruschen har lagt sig trodde jag att det skulle kunna bli några lugna veckor före Ölands skördefest. Så råkade jag springa in i en hel flock av aftonfalkar vid Ölands norra udde och så var cirkusen igång. En aftonfalk kan man se då och då under vår- och höstflytten, men en hel flock är superovanligt!

Sveriges Radios bild

I går morse kom SR Kalmar upp för en direktsändning och till vår lycka fanns det just då fyra stycken falkar inom synhåll.



Sedan låg det en säl och gosade i solskenet och då måste jag förstås ta några bilder....


Havsörnen ville också vara med på bild innan det var dags att vända hemåt igen.


Inte ens i trädgården var det lugnt. Plötsligt kom en ekorre springande nästan över fötterna på mig. Ett ovanligt besök i min trädgård. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar