torsdag 8 augusti 2019

Att leva tills man dör


Jag fick veta i dag att ännu en av våra färgstarka Bödaprofiler har lämnat oss. Inget konstigt med det egentligen. Har man levt ett långt liv är det ändå ganska naturligt att det tar slut när man är 90+.


Men visst blir det ett tomrum och vi är många som kommer att sakna lilla, glada Mary, som alltid ställde upp, spelade och sjöng och var till glädje för oss alla.


Jag ser framför mig hur hon, för inte alls så länge sedan, kom farande på sin cykel, i full fart i kurvorna, så jag bara höll andan. Lite vemod idag förstås, men mest glada minnen lämnar hon efter sig.





2 kommentarer:

  1. Ja, det gäller det verkligen och det låter som om Mary gjort det. Jag förstår att hon lämnar ett tomrum efter sig.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  2. Ja, det är sorgligt när ens släktingar, vänner eller bekanta lämnar in oavsett hur gamla dom är. Vi fick dock ett mycket sorgligt besked i veckan, en god vän som bara var 62 år dog hastigt efter en kort tids sjukdom. Vi visste at han hade cancer, men trodde den var under kontroll!
    Det där med att det regnat på Gotland stämmer absolut inte hos oss. Vi har inte fått nåt regn på evigheter, trots att det utlovats av SMHI. Men dom uppger bara temp och kommande väder över Visby verkar det som. Och det som retar oss är när dom på lokalradion säger att Gotland fått ovanligt mycket vatten i år!? Var då??
    Likaså när man pratar med vänner 2 mil härifrån och dom talar om att det vräker ner - och vi har strålande sol och 25 grader. Så lokalt kan det vara!
    Av den anledningen har jag nu börjat med rubriken REGN på min blogg. sen ska jag gå in och leta efter hur mycket (lite) vatten det kommit ner här sen i april!
    KRAM/Susie

    SvaraRadera