lördag 6 juli 2019

Inte så lätt alla gånger

 
Att förnya ett recept! Det är väl enkelt. Jag ringde vårdcentralen. Inte bara en gång utan tre gånger, innan jag fattade den långa och snabba harang som telefonsvararen lämnade med förslag på olika tryckningar. Till slut förstod jag. Jag skulle inte längre knappa in personnummer och telnummer som tidigare, utan prata när damen i luren äntligen tystnade och slutligen trycka in fyrkant.
 
 
Jaha, fick jag några piller då? Vi skulle ändå ett ärende till lilla staden, så jag stegade in på apoteket och frågade. Jovisst, det fanns.
 
 
Jaa, man får väl se hur länge man hänger med över huvud taget. Och jag har ändå en viss vana med att hantera modern teknik. Det finns ju tusentals andra som inte har det!
 
 

1 kommentar:

  1. 1177 - VC - Mina sidor - receptförnyelse och en hel del annat...helt suvve!!!

    SvaraRadera