fredag 8 februari 2019

Men, vilken tur!

 
En vanlig februaridag. En promenad runt Fyrön med kikare och kamera. Man får se efter noga var man sätter fötterna. Förrädisk is lurar där man minst anar det.
 
 
Så vackert, stilla och ensamt. Jag gillar det. Om några månader ser det helt annorlunda ut med turister i långa rader, som snabbt springer runt och enbart stannar upp vid fyren. Alla ska ha bilder på sig själva med fyren som bakgrund.
 
 
Här måste jag försiktigt smyga fram och kika in. Det kan ju sitta en uggla där och sova. Men turen jag skrev om i rubriken då? Jo, förutom turen runt Fyrön hade jag mera tur på kvällen. Av en slump hamnade jag på SVT2 och fick se en fantastiskt bra film med Dustin Hoffman och dessutom massor av vacker körsång.
 
 
Boy Choir, hette den (tror jag) och var tydligen extrainsatt istället för skidskytte.
 
 

1 kommentar:

  1. Härliga bilder och jag gillar också det där stilla, ensamma...var en tur till fyren på södra delen av ön och det var helt öde och vackert! Bästa!
    Ha en fortsatt fin helg nu.
    Kram Titti

    SvaraRadera