lördag 7 april 2018

Konsten att få tiden att gå

 
I går morse var jag ensam hemma och skulle klara av frukostrutinerna på egen hand. Jag ställde fram allting på köksbordet och till sist tog jag mina vanliga två piller ur medicinskåpet, drog av en bit hushållspapper istället för servett och slog mig ner vid bordet. Då hade jag plötsligt bara ett piller i handen! Hjälp! Jag letade överallt på golvet. Ingenting.
 
 
Jag letade under köksbordet, jag tog av och skakade morgonrocken (ingen bild på det), jag vände på stolsdynor, grävde igenom müsslin på tallriken. Inget piller. Jag suckade, tog lördagspillret istället och tänkte leta vidare efter frukost.
 
 
Frampå förmidagen skulle jag av någon anledning ta en bit hushållspapper till...och där..hittade jag det lilla pillret! Happy end!
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar