måndag 4 december 2017

Hellre solljus än julljus

 
Adventsstjärnor och julljus i all ära men jag skulle hellre ha altandörren öppen, njuta av ljuset och kunna smyga ut ibland och sätta sig några minuter. 
 
 
Jag börjar lida av någon typ av bristsjukdom, som skulle kunna botas med nyutsprungna löv och fågelkvitter.
 
 
Och jag skulle gärna byta ut min gamla julkaktus, som inte ens vill blomma i år, mot en låda full av fräscha småplantor till trädgården.
Tisdagsbloggen är inställd denna vecka. Lilla vovven har en tid hos veterinären redan klockan åtta på morgonen. Tuffast för matte faktiskt!
 
 

1 kommentar:

  1. Hoppas allt givk bra hos vetten!? Visst föredrar man den ljusa årstiden, den här förtränger jag så gott jag kan med massor av rött och värmande ljus.

    KRAM
    Susie

    SvaraRadera