måndag 27 februari 2017

Mellan hästhoppningarna

 
Det var ju de spännande hästhoppningarnas dag i går. Något som jag inte ville missa. Men mellansändningarna hann jag ändå peta ner tomatfröna i jorden. En gammal beprövad sort, Black Cherry...
 
 
...och en som jag inte provat tidigare, Sweetbaby.
 
 
Att röja upp i trädgårdsförrådet är en nästan omöjlig uppgift, men jag började lite smått. Plötsligt råkade jag trampa i ett fat med vatten. Vad var det? Jo, lille gubbens matning av skogsmössen. Om vi matar dem i förrådet slipper vi dem inomhus är hans teori. Och kanske....vi har inte haft en enda mus inne i vinter. I förrådet däremot, kan jag se en liten skugga hastigt försvinna i något hörn när jag öppnar dörren dit.
 
 

2 kommentarer:

  1. Här har vi inga tomatfrön, så duktiga Ni är. Har ju bara min "kuvös" och köpa någon blomma till-
    >Men just nu 11,04 tittar solen fram, oh så skönt. Sista snön börjar att
    smälta bort ,skönt. De har ju lovat upp till 10- br br

    SvaraRadera
  2. Black Cherry är god. I år har vi den inte men vi brukar ha. Fröna var slut och jag lät bli att köpa flera, eftersom det fanns mera än tillräckligt av andra sorter.
    Jag tror som "lille gubben" jag också. Men sedan finns ju det där med att de vill komma in och bilda familj i alla fall. Här har vi inte heller haft så många möss inne, men dock fyra små som har farit till mushimlen. Hårt liv.
    Hälsning från ett smånarigt och kylslaget Åland

    SvaraRadera