fredag 7 augusti 2015

Varma kvällar

 
Äntligen fick vi några varma kvällar. Det är vi alla värda! De sista turisterna flockades utmed stränderna och beundrade solnedgången över Kalmar sund.
 
 
Det är lätt att bli hemmablind men skådespelet över himmel och hav tröttnar jag inte på i första taget.
 
 
Jag hade en gäst med mig som aldrig hade besökt Öland förut. "Det är som att vara utomlands" sa hon och hon är inte den första som tycker det. Redan 1741 utbrast Linné samma sak när han steg i land på Öland.
 
 

2 kommentarer:

  1. Det är ju riktiga konstverk dessa bilder eller foton. , förstår att turisterna vill vara med så länge det går. >Underbart
    Du har väl några uppförstorade hemma på din vägg ?
    Nu är ju vädret lagom för mig i alla fall.

    SvaraRadera
  2. Vackert som på vykort ! Jag riktigt njuter av dina vackra bilder !
    Önskar dig en fortsatt fin helg !
    Kram från Marie

    SvaraRadera