onsdag 5 augusti 2015

Claude Monet och jag

 
Den store konstnären Claude Monet anlade sin trädgård i Frankrike i början av 1880-talet. Den blev sedan berömd över hela världen genom hans målningar. Just nu går jag omkring och känner en viss samhörighet med honom eftersom mina stockrosor, som härstammar från hans trädgård, blommar för fullt.
 
 
De enkla vita och de dubbla röda kommer från en påse fröer som jag fick i present av en granne efter hennes besök i den fantastiska trädgården.
 
 
Och att näckrosor på dammens spegelyta är ett lockande motiv tycker, som bekant, både jag och Monet.

3 kommentarer:

  1. Jag gillar både din och Monets trädgård !

    Kramar
    Anci

    SvaraRadera
  2. jaha, det jag kommer ihåg är ju de vackra Näckrosorna från hans tavla vid dammen. och den vackra bron.
    Grattis då till Dig,.

    SvaraRadera
  3. Fina arv från Monét.
    Jag är faktiskt avis på dig som har förmånen att bo på Öland året om. Letar hus men har inte hittat något som passar. Får fortsätta att drömma och ta vara på de stunder jag kan vara här..
    Ha det gott! Kram

    SvaraRadera