måndag 15 mars 2021

Nationalblomma och annat


Så har även Sverige fått sin nationalblomma efter omröstning. Liten blåklocka, till synes skir och ömtålig men i verkligheten en riktig kämpe som tål det mesta. Ett bra val!


Dröjer ett tag innan blåklockorna slår ut, men snödroppar och krokus går inte av för hackor de heller. Men det känns som om våren gör en paus just nu. Det har stannat upp både med vårfåglar och blåsippor. Men den som väntar på något gott.....


I väntan på godare tider tillbringar jag massor av tid med att studera örnarna i närheten. På bilden är det kungsörnen som visar upp sig. Blir nästan full i skratt när jag tänker efter lite. Jag träffar inte många nästan 77-åriga tanter ute bland buskarna. Är jag ett unikum eller bara lite konstig? Skit samma, roligt är det i alla fall!









 

4 kommentarer:

  1. Det är tur att man läser bloggar, för nu fick jag lära mig att Liten blåklocka är Sveriges nationalblomma, det visste jag inte förut.
    Ha en glad måndag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte så konstigt, Ingrid! Den blev vald bara för någon vecka sedan.

      Radera
  2. Roligt att Sverige fått en nationalblomma.
    Wale har påskliljan som sin.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  3. Ja det är en lite isolerad värld just nu! Tur jag har hönsen att prata med :)
    Kram från Titti

    SvaraRadera