torsdag 30 januari 2020

Ska jag lyckas bättra mig i år???


Ja, nu har jag möjligheten igen! Att planera inför sommaren så at trädgården blir vackrare och mera lättskött än alla de andra passerade sommarmånaderna.


Vad bra det skulle vara att ha allt som kräver daglig vattning ganska nära varandra. Jag räknade ut en gång att fyra varv runt tomten blir ungefär en kilometer, så det gäller att spara på stegen när man dessutom släpar på en tung vattenkanna.


Ja, det är nu jag har tid att planera och tänka efter. Det kommer säkert att bli bra (åtminstone i teorin).


Men om jag känner mig själv rätt ( och det gör jag ju)….

….så blir allt precis som vanligt!!



2 kommentarer:

  1. Jag har också gått och funderat på nästa sommar och hur man ska planera för ännu en torrsommar. Jag blir allt sämre på att bära vattenkannor, så jag borde nog dra ner på krukor och lådor.
    Fast jag är rädd för att det blir precis som hos dig.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  2. Eftersom jag brukar ha mellan 40-60 stora krukor, så försöker jag varje år minska ner på dom. Men jag verkar inte vara så lyckosam med det..... Efter att dom senaste åren däremot lyckats minska på antalet rabatter, eller rättare sagt på det som växte i perennrabatterna, så har jag t.o.m. funderat på att utöka sortimentet av små träd och buskar och så marktäcka mer mellan dom. Man måste ju få planera nåt nytt.....
    KRAM/Susie

    SvaraRadera