torsdag 2 april 2015

April, april!


Det finns inte en gnutta snö på Öland! Hoppas ingen började att byta tillbaka till gamla vinterdäck inför Ölandsresan efter min blogg i går.


Det är grönt på marken och svalört, scilla, vårlök och hyacinther blommar för fullt.


Det här var ett av mina mildaste aprilskämt. På den tiden jag arbetade lyckades jag, bland annat, få ett helt kontor med närmare 100 anställda att tassa runt i strumplästen en hel förmiddag. Det var bara att sätta upp trovärdiga lappar tidigt på morgonen om att mattorna hade behandlats under natten och inte fick beträdas med skor under ett visst antal timmar.


Men idag talar jag endast sanning, Dagen ska ägnas åt att förbereda den stora utförsäljning av ett dödsbo som vi är delaktiga i. Loppis i garaget under lör-sön. Dessutom ska jag passa den härliga lammsteken i ugnen och trimma kvasten. De é mycke nu!





3 kommentarer:

  1. Jag fattade inte att det var ett Aprilskämt, så dum är jag.
    Jag litar blint på dig, ha, ha så kan det vara. Här tittar solen fram just nu, och det är sant.
    kram från Hajan

    SvaraRadera
  2. Jag lät mig inte luras Kerstin!
    Ha en riktigt Glad Påsk!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  3. Skämtet gick hem även här. Det är ju så många olika vädertyper i vårt land så det kunde ju ha varit sant, men skönt för er att det var på skoj.
    Ha det fint bland dina fina blommor.
    Kram

    SvaraRadera