lördag 24 mars 2012

En trevlig kväll

Mozzarella med tomat och basilika

Cannellonin ska strax in i ugnen

Och så en lyxig bakelse

Det blev en lyckad kväll i går med mat åt det italienska hållet. Först mozzarella med tomat och basilika, sedan en härlig cannelloni, lasagneplattor med grönsaks- och skaldjursfyllning och som avslutning gorgonzola med pepparkakor och portvin. Lite senare blev det en kopp te med mina cheesecakebakelser, som jag ofta serverar eftersom de är både lätta att göra och supergoda. I dag behöver jag inte alls tänka på mat för det finns kvar av gårdagens. Hurra för det!

2 kommentarer:

  1. Oj vad smaskigt det ser ut!

    Vad härligt och praktiskt då det blir över. Själv äter jag jättegärna repris. Det ligger liksom bättre i munnen då man upprepar det ;-)

    Nu önskar jag dig en härlig lördag. Här är det dimmigt få se hur det blir fram på dagen!
    Idag är det mesta ett oskrivet blad här!

    Kram Ingela

    SvaraRadera
  2. Ååååååå ... *dreglar ljudligt och blött*

    Milda makter! Jag tror jag har hamnat i rena, rama gastronomins Nirvana! Det där var lite annat än dagens vitkålssallad här hos oss :o)

    Om inte era gäster var nöjda och glada efter denna trerätters ska de ha pisk! Offentligt!

    Ö-kram

    SvaraRadera