lördag 5 februari 2011

Alldeles utanför dörren










Jag behöver inte gå långt för att hitta vackra motiv. Alldeles utanför dörren växer den väldoftande, grågröna curryörten i sin kruka. Den har varit helt täckt av snö men tittar nu fram igen och ser pigg och fräsch ut. I grannens hästhage, tvärs över vägen, speglar sig himlen i smältvattensjöarna och blåmesarna fyller trädgården med liv. Jag tittar efter julrosknoppar men de ligger fortfarande platt mot jorden och är inte på humör för en fotografering. Ett par soliga dagar så sträcker de snart upp sig och visar vilken färg som döljer sig under det gröna höljet. Just nu råder lugnet före stormen här. Det varnas för starka vindar senare idag och då är det frestande att åka ut och fota vågor. En riktigt trevlig lördag önskar jag er alla!

10 kommentarer:

  1. Godmorgon Kerstin!

    Vad fin din Curry är. Jag tror bestämt att ni har mer snö kvar än vi. Kollar jag ut genom fönstret så ser jag hur det har tinat på vår lille skogsväg. Det har regnat en del sedan igårkväll så jag kan tänka mig att det är rätt blött ute i naturen. Men det ska bli skjutfälten idag. Får vår lille ont efteråt i sina höftleder så har vi smärtstillande hemma. Kul ska han få ha. Lagom kul!

    Ha en go lördag själv. Kram Ingela

    SvaraRadera
  2. Tack detsamma ! Vilka fina bilder du tar, den första med fågeln är helt underbar !!

    Kram
    Anci

    SvaraRadera
  3. Asch! Nu blev jag påmind om vad jag glömde i höstas: jag skulle ha köpt julrosor på säsongslutsrean :o/ Attans ...

    Vilken ljuvlig bild på den lilla blåmesen! Den skulle bli ett trevligt vykort, hördu :o)

    Nu dags att klara av några varv på "geringsfilten", så jag önskar dig en trevlig lördag och susar iväg.

    SvaraRadera
  4. Men har ni redan vår.
    här ligger snön i ett ca 70 cm tjockt täcke så det finns inte någon barmark så långt ögat når.Minus 8 idag och mulet.

    Vilken fin bild på fågeln den verkar trivas i den värmande solen.

    Ha en riktigt fin helg
    Gunilla

    SvaraRadera
  5. Å vad långt "våren" har kommit hos er, här är det fortfarande full vintern med massor med snö. Fast det är nog mest hos oss som bor i en liten skog som isolerar så att att snön inte smälter.
    Hade du också sån där vid kjol med en metallring nedtill, sen en skugggummiunderkjol över och sen MASSOR av vanliga underkjolar över den? När man skulle gå på bussen så fick man vika kjolen på grund av ståltråden så man kom in. Herregud, vilket vansinnigt mode!

    SvaraRadera
  6. Fina bilder!
    Önskar dig oxå en fin lördag, nu ska jag ge mig ut en sväng så här efter melodikrysset.
    Kram
    Eva

    SvaraRadera
  7. Här har vi ännu vinter,men havet är isfritt o de första svanarna anlänt,kanske de kommit från Öland!?
    Trevlig helg!
    Kram!
    Märta

    SvaraRadera
  8. Tack detsamma! Njuter av dina fina bilder.

    SvaraRadera
  9. Misunner deg "våren" Nydelige bilder!
    Ha en god helg!!
    Klem!

    SvaraRadera
  10. Hamnade här av en slump, och ville bara säga att det är jättefina bilder - särskilt blåmesen - som du visar. :-)

    /Håkan

    SvaraRadera