söndag 20 november 2011

The Addams family




Det finns ett hus på mellersta Öland som verkligen sätter fart på min fantasi. Jag kan se hur den härliga familjen Addams med pappa Gomez, mamma Morticia och alla de andra använder det som sitt fritidshus.Medan tunga månslöjor far förbi fullmånen och svarta grenar slår mot rutorna, tänder de kandelabrarna på sitt middagsbord och samlar familjen till en god middag. I går passerade vi där igen och jag smög försiktigt och tog en bild på det kusliga huset.

4 kommentarer:

  1. Vilket spökligt hus - det skulle inte jag vilja vara granne med!
    När vi letade hus här på Gotland så var vi till ett ställe långt norr ut. Det låg mitt inne på en stor hed med en skog runt om. Inga grannar alls!
    Det var inte riktigt i samma stil som huset ovan, utan lite modernare och hade använts som konvalecenthem efter kriget(1:e eller 2:a världskriget vet jag dock inte).
    Vi gick runt och tittade och såg att det skulle kunna göras om till något riktigt tjusigt. På baksidan gick vi upp på den jättestora altanen och jag stod där och fantiserade om en härlig pool nedanför, när jag plötsligt fick en så obehaglig och spöklig känsla att vi var tvungna att åka därifrån. Så inte ville jag BO där inte!
    Undrar vad som hände med stället!?

    SvaraRadera
  2. Bor de där ? :)
    Vet du mer om husets historia ? Undrar om det blir samma känsla en solig sommardag ?

    Kram
    Anci

    SvaraRadera
  3. Häftigt...du har verkligen fått till det där kusliga och Family Adamskiga stuket och känslan i bilderna!
    Steffe

    SvaraRadera
  4. Vilken härligt hus! Synd att det har fått förfalla så mycket. Hoppas att det kommer att tas om hand av någon snart.

    På tal om hand, så såg jag framför mig den spöklika familjen Addams och så något som var en hand (i matbordet?) och kallades "Thing", Jag måste nog googla på familjen för nu blev jag nyfiken. Jag ser de flesta av medlemmarna framför mig, helt klart. Konstigt efter alla dessa år.

    SvaraRadera