tisdag 28 juni 2011

Värmebölja

I dag ska det bli riktigt varmt och jag som ska tillbringa större delen av dagen i Röda Korsets butik Kupan.Otur! Jag skulle hellre sitta i skuggan vid dammen och beskåda alla fåglar som kommer för att bada och dricka. Sädesärlemamma har parkerat sina tre ungar där och de är vana vid att jag också finns i närheten. De gillar att vila på trädäcket utmed ena sidan där de smälter in i det grå virket. Kungsljusen visar sig från sin bästa sida och trädgården är full av pionfluff.Jag måste ta många bilder att njuta av i vinter.

6 kommentarer:

  1. Så vackert du har det Kerstin!

    Otur en sådan här dag att befnna sig i en kupa då man hellre kunde ha fått vara mitt i barnkammaren

    Morgonkramar från Ingela

    SvaraRadera
  2. Ja idag kan vi inte klaga på värmen! Ska väl snart gå ut och sätta mig under honungsrostaket och njuta en stund. Håller mig mest borta från solens strålar för jag blir röd som en tomat...... Ha en fin dag. /Anette

    SvaraRadera
  3. Ljuvligheter och skönhet:).
    Hoppas att du ändå har det bra på alla sätt!

    Karinkram!

    SvaraRadera
  4. så vackert..det ärnärsolen skiner..varmt och gött..ska inte klaga på värmen...det är lätt att göra när det blir föööööööör varmt..på söndag reser jag till ditt fina Öland.Hälluddens kursgård..där verkar det fint!!Ska måla har jag tänkt..kram Karina

    SvaraRadera
  5. Ja, vilken underbar värme vi har fått. Lika underbar som dina bilder på blommor och fåglar. Så otroligt söta dom är de små sädesärlorna.
    Må väl!
    /Ingemar

    SvaraRadera
  6. Fantastiskt skönt med värmen och alla blommorna, man borde bara få njuta av alla vackra dagar och inte ha uppdrag som väntar.
    Söta fåglar :)
    Kram /Bea

    SvaraRadera