fredag 3 juni 2011

Rosenfink och annat
















Gårdagen började med att en rosenfink satt och sjöng utanför. En ung hane som ännu inte fått sin vackra röda färg. Vid dammen blommar allium för fullt och näckrosens blad fick en vacker silverton i det starka solljuset. Vi hade trevliga gäster på eftermiddagskaffe och sent på kvällen åkte vi genom skogen , där nattskärrorna flög omkring och surrade, ner till stranden vid Kalmar sund. Minst fem näktergalar satt i buskarna utmed vattnet och solens allra sista strålar färgade himlen rosa.

2 kommentarer:

  1. Ja du jag säger bara VACKERT!... och det ena vackrare än det andra!

    Ha det gott min vän vi hörs! Nu tänkte jag skynda långsamt hur nu det går till... Kram Ingela

    SvaraRadera
  2. Åh vad fint med både himmel, vatten, växt och fågel! Fast jag saknade havet - badnymfen inom mig har börjat göra sig gällande!!*fniss*

    SvaraRadera