onsdag 22 juni 2011

Måla huset

Högt uppe under takåsen, nästan bland sommarmolnen, står husse och förbereder huset för målning. Stegen är närapå intrasslad bland klängrosorna, som snart måste vikas ner och försiktigt läggas utmed gräsmattan. Hunden Chessie tittar förvånat upp och undrar vad i hela friden husse gör ända där uppe. I morse väcktes jag av en oavbruten och skrikig konversation. Skatungarna har lämnat boet! De får gärna hålla till någon annanstans. Hoppas att lilla hunden lyckas sätta skräck i dem idag, så de flyttar till hästhagen istället.

4 kommentarer:

  1. När Chessie är klar med skatorna kan du sätta henne på första, bästa båt till Åland! Kajornas gapiga ungar - hundratals - håller på att göra mig gaaaaaaaaaaalen!!!

    Säg åt maken att ta det försiktigt. Skulle vara onödigt med arm- eller benbrott till midsommarhelgen!

    Kram på sig :oD

    SvaraRadera
  2. Såg på väderrapporten att det skulle bli lite regn hos er! Det är väl efterlängtat. Hade det gått så hade jag annars kunnat skicka lite:-)
    Ha en fin midsommar. /Anette

    SvaraRadera
  3. Det är kanske bra väder hos er för målning, här har det börjat bli lite väl varmt så efter ett par timmars rensning och kantskärning är jag inne för att hämta mig!

    SvaraRadera
  4. Hej Kerstin!
    Oj då du har blivit anonym !!
    Trevlig midsommar !
    Kram!

    SvaraRadera