torsdag 9 juni 2011

Blommigt




Nu är jag helt förvirrad. Datorn uppmanade mig att göra en uppdatering och efter den är allt en enda röra. Jag fick söka reda på min egen blogg och min favoritlista hittar jag inte. För att lugna ner mig lite försjunker jag i de vackra bilderna på buskpion och rosor från Skäftekärr och min egna första utslagna näckros i trädgårdsdammen. Min egen buskpion är plötsligt misstänkt lik en vanlig bondpion. Är det möjligen så att den ömtåliga buskpionen var ympad på en vanlig pionrot som har tagit över?

12 kommentarer:

  1. Härliga bilder, ljuvliga!
    Hoppas du får ordning på allting så småningom, annars förväntas ännu flere lugnande bilder!:)

    Man kan få i trådarna för mindre.

    En fin dag önskas
    från det självstyrelsefirande Åland
    Karinkram

    SvaraRadera
  2. Javisst är det jättemysigt med "ungar" som skriker på nätterna! ;-) :-)
    Och så har du datastrul också...välkommen in i datastrulgänget höll jag på att säga men...usch...inget kul alls!! Hoppas det inte är något av allvarligare art!

    Ha en god dag!

    Steffe som nu ska dra och kollar in "mina" ungar! ;.)

    SvaraRadera
  3. Så nydelige bilder! Pioner er så fine. Jeg har en mørkerød som jeg står her i hagen etter mine foreldre, den blomstrer snart den og. Mor var så glad iden.
    Du er heldig som har en vanndam med nøkkelrose ihagen, de er jo så fine!

    SvaraRadera
  4. Härliga bilder! Skulle också gärna ha en näckros, men min "damm" är nog i minsta laget även om det finns minrosor som går i dess vattendjup på 15 cm.
    Igår tömde jag den (med handkraft och hink) och så har den fått stå tom sen dess. Ska se senare om jag kan få bort allt skräp i den. dom äckliga vattenskalbaggarna, som det var massor av i olika storlekar, blev alldeles vimsiga - idag är det inga kvar. Skönt! Hoppas fåglarna fått sig ett skrovmål!!

    SvaraRadera
  5. Oh, dina bilder!!! Så vackra..Jadu min dator har varit galen, gjorde uppdateringen och plötsligt kan jag kommentera..glad är jag för detta!! Din näckros...åh så ljuvlig//Kram Karina

    SvaraRadera
  6. Naturens under... kan ordna med det mest underbara och dina rosor är då vackra både på land och i vatten.

    Datorer och bloggar är toppen men kan och också vara ett bottennapp och nu börjar det minsann bli alltför länge!!!

    Kram Ingela

    SvaraRadera
  7. Man kanske inte ska tro på allt som datorn hittar på. Hoppas att det ordnar uppsig i alla fall.
    Mina bondpioner står i knopp än så länge och likaså näckrosorna i Sörträsket, så än så länge ligger vi efter er.

    SvaraRadera
  8. Uschja, visst blir man irrrrrriterad när de där automatiska uppdateringarna rör till det i ens lilla liv! Det har hänt flera gånger även för mig, och lär säkert inträffa igen i framtiden.

    Jag är ingen rosa människa annars, men i trädgården är jag det fullt ut :o) Därmed sagt att jag äälskar dina bilder. Däremot vet jag ingenting om att man skulle ympa in buskpioner på vanliga pionrötter. Men varför inte? Det är ju så modeeernt med ympning numera, så man vet sällan vad det är vad det är för "paketerbjudande" man får med sig hem från handelsträdgården :o/

    Näckrosbilden sparkade nytt liv i mina egna dammdrömmar ... *suckar*

    SvaraRadera
  9. Hej moster!
    Nej tyvärr oliver har inte fått ngt kort från er.
    Kram Åsa

    SvaraRadera
  10. Hej.........oj så många gånger jag har försökt att kommentera hos dig, men det har inte fungerat. Nu fungerar det inte med kommentarer på ditt senaste inlägg så jag försöker här. Att ni har sån torka, här regnar det oavbrutet sen i går natt och de stackars barn och ungdomar som slutade skolan igår hade det inte mysigt. Synd att jag inte kan skicka regnmolnen till dig.
    Ha en fin helg. /Anette

    SvaraRadera
  11. Hej på dej! Jag har visst läst ditt nyaste inlägg ovan men kunde inte öppna kommentarer och fortsatte då nedåt och det gick inte heller med dagen före men så lyckades jag med nästa. Kanske får det inte att skicka, så jag skriver inte mer nu men jag läser och finns här! Fortsätt skriva. Fånga dagen... det måste man väl gra bra med dagliljor eller? Kram Ingela

    SvaraRadera
  12. Har eländet på blogger spridit sig till Öland nu. Hos mig verkar det ha kommit igång som vanligt efter flera veckors trassel.

    SvaraRadera