onsdag 29 juni 2011

Oväntade bilder

Efter en varm dag på Kupan igår, ska det bli skönt att kanske få någon timme över till mina små skyddslingar, ärleungarna vid dammen. När man fotograferar fåglar händer det ofta oväntade saker. Ibland blir det bara spetsen på en stjärt i ena hörnet av bilden eller något suddigt som inte går att identifiera. Till exempel ärleungen som badar tillsammans med en trasslig hög av fjädrar. Det var en lövsångare som verkligen gick in för badet med liv och lust. Vem som kastar sig iväg från schersminbusken förblir en gåta. Får jag någon ork över idag ska jag rensa ogräs i alla mina krukor. Där trängs ogräset från kompostjorden med asterplantor, calla och fuchsior.

6 kommentarer:

  1. Sista morgonen med gänget på några dagar... för idag vid den här tiden lär vi sitta i planet med näsorna vända söderut :-)

    Varmare, kan det kanske knappast bli än vad vi har här nu... eller kan det, man får helt enkelt ta det som det blir.

    Dina bilder är idag lika oväntade... härliga... och vackra som vanligt. Snacka om att det händer saker i bilden!

    Du får helt enkelt se hur det blir med krukorna... de springer ju inte iväg ;-)

    Kram till dig från Ingela Vi hörs!

    SvaraRadera
  2. Rörelse i bilder är alltid trevliga att betrakta och det får man definitivt med fåglar som motiv :)
    Ha en fin dag! /Bea

    SvaraRadera
  3. Riktiga sommarbilder, fåglarna behöver ochså svalka.

    Otroligt fina bilder.

    Ha en fin sommarvecka
    Gunilla

    SvaraRadera
  4. Finfina ljuvliga fjäderlätta bilder!
    Jag blir glad av dem:)

    Karinkram!

    SvaraRadera
  5. Roliga och fina bilder! Det är svårt att titta sig mätt på våra bevingade vänner.
    Ha det bra i värmen!
    /Ingemar

    SvaraRadera
  6. Senkommen kommentar den här gången. Jag mår f.n. riktigt svinpyton av att mitt i allt vara undermedicinerad med Thyroxin. Är det inte det ena, så är det det andra *suck* Och just är det både det ena och det andra: felmedicinering OCH värmebölja *dubbelsuck*

    Under hela den tid jag följt din blogg har jag ständigt förundrats över hur i hela glödheta du hinner med och lyckas få bilder på alla dessa pippifåglar. De fåtaliga gånger jag gör ett försök blir det ingenting. Eller jo, en tom himmel eller en besökarfri trädgren. Dock aldrig några fåglar. Nåväl, det kanske är så att såna motiv helt enkelt inte är min grej? Men nog ska jag ge det ett nytt försök, nu när 30x zoomfunktionen infunnit sig!

    SvaraRadera