onsdag 1 februari 2012

Februari - vintermånaden




Så har vi nu kommit till februari. Den månad som isen brukar lägga sig runt Ölands kuster och temperaturen sjunker när havsvattnet inte längre värmer upp luften. Till veckoslutet lär det komma några decimeter snö, vi får väl se hur mycket som hamnar här uppe på norra spetsen. Jag har alltid tyckt att februari är de brustna förhoppningarnas månad. Dag efter dag hoppas man på sol och lite vårkänsla men bjuds på grått, grått väder. Tur att det är en kort månad! I dag visar jag lite bilder från februari 2010. Fullt så vintrigt har vi det inte....ännu.

3 kommentarer:

  1. Godmorgon Kerstin! Nej nu blommar löken tänkte jag då jag fick upp ditt dagens inlägg. Visst det är ju färsk februari idag. Vilken tur att det inte var årets inledning av månaden. Men klart det vore ju konstigt om vi inte skulle få se mer av det vita den här vintern. Ok då, februarilovet svarade jag grannen igår som ville ha snö. Ändå, är det ju vare sig han eller jag som bestämmer. Vi får helt enkelt ta det som det kommer!

    Ha det gott min vän, det ska jag denna lediga dag. Blir väl lite läst denna onsdag, det har jag i allafall tänkt!

    Kram Ingela

    SvaraRadera
  2. Inte vi heller! Men...just nu vräker snön ner, så risken är väl att det precis som vanligt blir en ruggig februari. Kallt blev det ju i förrgår med ända ner till minus 10 grader på natten!!

    SvaraRadera
  3. Hualigen,vad vitt.och kallt..men vi måste väl igenom detta, innan det blir lite mer vår på gång..dagarna går fort..och januari är borta..februari kommer säkert gå lika fort..kram Karina

    SvaraRadera