fredag 17 februari 2012

Snö, snö, snö

Gubben Snö med uppvaktning vräker sig i trädgårdsstolarna

Mitt arbetsbord vilar under täcket

Sista spadtaget innan snöslungan anländer?

En överlevare

I dag visar termometern 0 grader. Vågar man tro på en ändring av vädret, trots nattens nysnö? I dag kommer lastbil med snöslungan någon gång mitt på dagen och den havererade båten verkar vara bogserad in i hamnen i Oskarshamn. Allt under kontroll alltså! Jag såg programmet från Österlens trädgårdar i veckan och genast blev jag så inspirerad av trädgården med Afrikas blå lilja i långa rader, så jag beställde ett antal från odla.nu. I mina drömmar (som sällan stämmer överens med verkligheten) ser jag hur vackert det kommer att bli. Största delen av mina pelargoner har förflyttats från vinterns nedsövning till uppvakningsavdelningen och ser nu ut att börja röra på sig. Och i dag är det fredag = näringslösning i vattenkannan. Alltid är det något att pyssla med.

1 kommentar:

  1. Du håller på med vårförberedelser, du också. Också här har påbörjat uppvaknandet, räknar med klippning i slutet av nästa vecka.

    Ha en fin helg!
    Kram
    Karin

    SvaraRadera