lördag 14 januari 2012

Januarisol



I går förmiddag tittade plötsligt solen in genom mina fläckiga fönsterrutor. Mysigt med ljuset som flödade in men kanske mindre mysigt med strålkastare riktade mot varenda dammtuss i huset. Det får bli en storstädning så småningom. Solen var ganska tillfällig och molnen började torna upp sig. Vid fyratiden blev det nästan svart, vinden tog i så björkar och annat låg dubbelvikta och så kom det en kort men intensiv snöby. Efter en kvart upphörde ovädret och det blev alldeles stilla igen. I dag är det snöfritt men väldigt blåsigt.
(Det är något konstigt med mitt kommentarsfält just nu men det kanske går över)

3 kommentarer:

  1. Vi klarade oss från senaste blåsvädret. Kanske är det något konstigt med mitt kommentarfält också, eller har lusten att kommentera mina inlägg sinat ;-)

    Skickar iväg en kommentar till dig sedan är det sen frukost som gäller.

    Stor kram till dig Kerstin

    SvaraRadera
  2. skönt att veta att solen finns!:)
    Vad gäller kommentarsfältet och allt det nya som Blogger bjuder på, så är det en viss knix med kommenterandet. Det syns inte någon kommentarstext till inlägget men om man klickar på svara så kommer det upp litet längre ner på sidan. Skall säkert inte vara så men så är det!
    Förvirrande och det gör säkert att många inta kan kommentera.
    Tror Karin
    på ett blåsigt Åland

    SvaraRadera
  3. ps, det som kommer upp är kommentar till inlägget:)
    Jag hade för bråttom i min förklaring.

    SvaraRadera