måndag 16 januari 2012

Isigt




Även under söndagen blåste det ordentligt och på vissa ställen vågar vi inte ens köra eftersom vi inte vill ha bilen översköljd av saltvattenstänk. Jag fick en ordentlig dusch när jag gick närmare den här isprydda busken, som blivit så vacker av alla isdroppar. De mäktiga dyningarna som rullade in mot stranden innehöll säkert ett stim av något ätbart för luften ovanför var full av måsar och trutar som dök i vågorna. Det har sina risker att lämna kameran i bilen hos make och hund och traska iväg enbart med lilla handkikaren. Då kan man hitta bilder på sig själv när man tankar över bilderna till datorn. Jag som alltid försöker undvika att hamna framför kameran! Men jag ska ge igen lite i morgondagens blogg. Vänta bara!

3 kommentarer:

  1. Men det är ju bara baksidan som syns Ölandsvindar! :D, känner igen det där i mig själv, jag vill helst vara bakom kameran och inte framför.
    Fina bilder av buske och fiskande fåglar.
    Nu snöar det lätt och är rätt så lugnt på den här ön, två grader kallt.

    kram
    Karin

    SvaraRadera
  2. Så vackert med isisga kvistar!
    Men oj så höga vågorna går där ute.
    Här har vi mycket snö och mera kommer ner idag.
    Ha det gott
    Anneli

    SvaraRadera
  3. Hejsan!

    Har ni haft tekniska problem uppåt, för det har inte gått att kommentera förut. Tycker det blåser här så kalufsen får sitta tills vårsolen börjar värma. Tog fram saxen och snitsade till frisyren så nu kan det fortsätta blåsa ett tag till "ler". Det fick bli bygatan fram och åter i helgen och innesysslor, men nu ska det visst komma snö så kanske man får ta och göra sig lite gångar i trädgården med snöskorna. Ha det gott, Karina.

    SvaraRadera