onsdag 9 juli 2014

Varmt!


Värmen dallrar över sundet och några segelbåtar rör sig långsamt framåt.


Utmed dikesrenarna är det högsommarprakt och jag beundrar den vilda morotens graciösa blomställningar.


Den stora blåklockan imponerar alltid med sina vackra klockor.

I en hage vid Byxelkrok har islandshästarna anlänt för sommarens ridturer med turister. Så vackert att se dem som silhuetter utmed stranden med den nedåtgående solen som bakgrund! Men lika roligt att iaktta dem lösa i hagen. Forntid, ursprung och historia!



4 kommentarer:

  1. Ja, auf Öland und Gotland ist es richtig heiß.
    Ich sehe es im Internet.
    Das ist natürlich schön für die vielen Urlauber,
    die jetzt bestimmt auf Öland unterwegs sind.
    Bei uns dagegen gibt es Dauerregen,
    nun schon seid Tagen und 14° ;-(
    Ich wünsche dir eine schöne Fortsetzung des Sommers!

    Ja, på Öland och Gotland, är det riktigt varmt.
    Jag ser det på internet.
    Det är trevligt för de många semesterfirare,
    på Öland reser nu bestämd.
    Hos oss finns det dock stadigt regn,
    nu redan är dagar och 14 °;-(
    Jag önskar er en trevlig fortsättning på sommaren!

    Kram Marlise

    SvaraRadera
  2. Bara så att Marlise vet hur det ligger till på Åland också, så kan jag meddela att värmeböljan har kommit. Idag gör man inte många knop, när det skvalpar närmare 30°. Svetten rinner och man orkar nätt och jämt släpa sig fram mellan skugglägena.

    Trädgården slokar, så jag har ändå sprungit runt (nåja, hasat då) med vattenkannorna.

    SvaraRadera
  3. Åh så vackra Islandshästarna är, Har aldrig sett så stora Blåklockor tror jag. Det är vackert nu, min min smak alldeles för varmt. Men jag skall inte klaga jag får ju vara inne, med gott samvete.. kram Hakjan

    SvaraRadera
  4. Ja, nu är det sommar med stora S.
    Lika bra att gilla läget med värme hög och skön...snart är det över igen för denna gång. Här har vi också närmare 30 grader på dagarna. Fina bilder och i all synnerhet tycker jag om den med hästarna
    Ha det bra!
    Kram!

    SvaraRadera