torsdag 24 juli 2014

Att ta betalt


Så här satt jag och tog betalt i entrén till Järnåldersbyn i går. "Är det så här ni gör?" skojade en besökare, "sätter er någonstans på en stol och tar betalt av turisterna?" Bra affärsidé faktiskt! Något att fundera på till nästa år. 


I dag är jag inte inbokad på något så det blir kanske några timmar alldeles vid havet med en härlig nordostvind som fläktar.


Vi har några gäster också så vi får väl ha ett demokratiskt möte om dagens program när alla har vaknat till ordentligt.



4 kommentarer:

  1. det är klart Ni skall taga betalt, så är det ju överallt
    vill man vara med, så får man betala.
    Det är ju massor med intressanta saker De får uppleva. kram Hajan

    SvaraRadera
  2. Varför är jag inte förvånad över det sista stycket "Vi har några gäster också"? ;o) En strid ström även denna sommar ..?

    Det där med att sätta sig på en stol och ta betalt låter som en utomordentligt idé! Tror du att den går att applicera även på åländska förhållanden?

    PS. Jag lägger min demokratiska röst på att ni tar en lugn dag vid havet. Det är för varmt för att flänga runt och göra annat.

    SvaraRadera
  3. Tack för tipset! Jag ska genast ta ut en stol och sätta mig och ta betalt.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera