fredag 18 juli 2014

På resa


Jag skulle ut och resa. Som vanligt var jag tidigt ute och nästan ensam på stationen.


Jag stod vid perrongkanten och kikade ner på spåren och undrade lite över vad resan skulle föra med sig.


Nu öppnade biljettförsäljningen och jag tittade in lite i smyg i stationsmästarens domäner.


Respektingivande uniformer hängde på rad.


Jag fick min biljett. Fribiljett...hm...kanske beror på att jag har en nära relation med lokföraren.


Nu körde tåget fram och jag var redo att kliva på med mitt bagage.


Så var vi på väg ! Vart då? Jo, det ska jag berätta i morgon.



5 kommentarer:

  1. Gute Reise!
    Auf meinem Blog kannst du
    den roten Tabak mit kleiner Amsel sehen.
    Lustig: der rote Tabak ist ein roter Faden
    (eine Verbindung) :-)

    Bra Resa!
    På min blogg kan du
    röd tobak med en liten koltrast se.
    Roligt: den röda tobak är en röd tråd
    (Förening) :-)

    Kram Marlise

    SvaraRadera
  2. Jag såg något om Trollskogen, läste på skylten
    vid stationen. Spännande vi får vänta tills i morgon
    så får vi se.
    säger Hajan

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig resa! Fast fribiljett - jag undrar om du inte betalat konduktören "in natura" som det så fint heter!?
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera