måndag 21 juli 2014

Inbäddad i sommarsnö


Vad gör man när solen steker och värmen är olidlig? I går kröp jag djupt in i clematisen "Summer snow" som breder ut sig i kanten av uteplatsen.


Därinne var det svalt och skönt! Det prasslade lite av förvånade gråsparvar som betraktar hela härligheten som sitt område.


Det surrade också lite av små fina blomflugor och andra som, liksom jag, gillade skuggan och svalkan därinne.


Tätt, tätt bredde mitt gröna tak ut sig ovanför mitt huvud. Stolen står kvar så det blir kanske en stund där i dag också. 



3 kommentarer:

  1. Det var ingen liten Clematis Du har att tillgå.
    Det är väl ljuvligt att kunna utnyttja den till skugga med. Det var ju ett vackert snötak kan man säga.
    allt är ju så vackert nu, men ack så torrt.
    kram Hajan

    SvaraRadera
  2. Tittar in till dig för att önska dig en fortsatt härlig sommar på min barndoms Ö.
    Njuter av alla dina fina bilder.
    Annika

    SvaraRadera
  3. Vilket sammanträffande! Jag besökte min dotter igår och de har en likadan Clematis klättrande upp i ett äppelträd där vi satt i skuggan och åt lunch. En helt underbar blomma! Tack för att jag fick veta vad den heter! Kram

    SvaraRadera