lördag 5 juli 2014

Kärt besvär


Det kanske börjar bli tröttsamt med alla bilder från diverse plantskolor men i går var det dags igen. Som omväxling mot alla blommor visar jag en av de allra sötaste små höns som kilar omkring i Thurgårdens plantskola vid Färjestaden.


Ja, det blev en del inköp igår också!


Jag ska testa att plantera en del i murarbaljor. Jag funderar också över hur man ska kunna göra en snygg ram omkring dem, där jag också har möjlighet att stoppa ner lite frigolit eller löv som isolering över vintern.Tips mottages!


Visst är det vackert i solnedgången! Jag har en del prydnadsgräs i krukor men framför allt är jag stolt över det sällsynta O-gräset (Fanimejum tabortum) som verkligen trivs hos mig.



2 kommentarer:

  1. Hahaha! För en bråkdels sekund funderade jag på att slå upp det där intressanta gräset! :D

    SvaraRadera
  2. Så bra tips med murarbaljor! Du har väl besökt Albrunna perenner..på tal om plantskolor.....

    SvaraRadera