fredag 29 april 2011

Bröllop idag













Vid den härliga men blåsiga utflykten till Norra udden igår, fick jag en hastig glimt av härfågeln när den lyfte från ett träd och flög förbi mig. Det gick så snabbt så jag hann aldrig fånga den med kameran. Däremot satt en vacker svartvit flugsnappare på en gren och poserade när jag gick förbi och slånet har slagit ut. Hemma i trädgården har vintergrönan börjat blomma och dillpionerna har stora svällande knoppar. Det börjar kännas som om vi sakta övergår från vår till sommar. I dag blir det en förmiddagsutflykt till Trollskogen med våra gäster innan vi bänkar oss framför TV-n och övervakar vigseln i England. Det är bara att hålla tummarna för att det blir ett lyckligare äktenskap för de här unga tu än vad det blev för hans föräldrar.

5 kommentarer:

  1. Nu påminde du mig om att jag förra sensommaren någonstans ifrån plockade åt mig en liten, liten planta vintergröna! Men var planterade jag den..? Jag får ge mig ut och leta idag.

    "Trollskogen" låter spännande. Vad kan det vara? Jag antar att du visar bilder senare, så man får stilla sin nyfikenhet :o)

    Ni får säkert en fin dag med utflykt följt av rojalistisk yra på eftermiddagen. För min del blir det trädgården och bara trädgården. William och Kate får klara sig utan mitt flankstöd ;o)

    Kramis!

    SvaraRadera
  2. Jasså, snapparna är på väg! Jag har väntat på dom :)
    Förstår att många sitter i TV soffan idag och hänförs av storstilat bröllop.
    Ha det gott! /Bea

    SvaraRadera
  3. Ljuva bilder! (Nu är trattgrammofonen igång igen:))
    Fastän jag inte är särskilt royalistisk av mig så hoppas även jag att de unga tu får ett lyckligare äktenskap än vad Williams föräldrar fick...visst gick tankarna till Diana idag.

    SvaraRadera
  4. ja härligt med bröllop och kärleksyra..hoppas de blifva lyckliga de tu!!! Gillar dina bilder som vanligt....fina blommor..de ser så somriga ut...kram och go helg..//Karina

    SvaraRadera
  5. Härfåglar hade vi som satt på telefontråden där vi bodde i Saudi för 30 år sen, så den har jag sett flera gånger.
    Så flugsnapparen är på väg. Han och svalan brukar vara de sista som kommer hit.
    Inte stor idé att ha vintergröna växter när marken blir täckt av en meter snö vintertid. Fast det är faktiskt fint att se vintergröna växter komma fram när snön smält bort.

    SvaraRadera