fredag 22 april 2011

En låååång fredag


















Tänk om alla dagar var lite extra långa. Det skulle behövas ibland. Men denna somriga långfredag ska vi ut i naturen precis som igår. Skärtorsdagskvällen tillbringade vi vid Östersjöns strand där sädesärlorna letade insekter i solnedgången och knipor och skrak gungade på dyningarna ute på vattnet. Tidigare på dagen, hemma i trädgården, njöt vi av julrosorna som står i full prakt (påskrosor?) och förberedde pallkragen där potatisen ska ner. Det är lagom mycket för att kunna njuta av lite egen färskpotatis så småningom. Den sättpotatis som blir över brukar jag peta ner bland hallonen eller i några hinkar.

6 kommentarer:

  1. Ja, ibland önskar jag att vissa dagar kunde vara lite längre.
    Du får igen mina komplimanger för underbara bilder !

    Kramar
    Anci

    SvaraRadera
  2. Trist väder här...regnar just nu lite dugg.
    Tur vi hade igår då när vi drog Mörkö runt...idag jobbar frugan så då kan dä la kvetta med vädret!
    För själv behöver jag vila kropp, knopp och själ efter två dagars intensivt fotande och vistelse i natur...särskilt då med mycket knatande och jagande i förrgår efter Ägretten...märks att man suttit stilla för mycket i vinter...mycket att ta igen på kondiset! Phuuuu...men... GLAD PÅSK!

    Steffe

    SvaraRadera
  3. Vilka vackra julrosor.... Eller var det påskrosor..? ;o))

    Ni ser ju ut att ha ett underbart väder. Dom senaste 2 dagarna har det regnat till och från hos oss, men idag skiner solen från klar himmel.

    Tack för tipset med att fortsätta mata fåglarna ett tag till. Dom äter som aldrig förr ;o)) Eller så är dom många många fler än i vintras. Det kryllar av dom på gården. Till min stora glädje... ;o))

    SvaraRadera
  4. Sädesärlan! Ljuvlig bild...
    Här väntar vi på att den skall komma!
    Glad fortsättning på påsken!

    SvaraRadera
  5. Säg till när du tröttnar på dina påskrosor så kan du skicka dem till mig! Jag kom just på att det var det jag glömde shoppa på höstrean ifjol :o/ Dina är dessutom vackrare än de som stod till buds i handelsträdgården.

    På den här ön är det ett enastående långfredagsväder! Jag har lekt Tarzan hela eftermiddagen och är nu - äntligen - färdig med beskärningen av mina äppelträd. Och under över alla under! Exet erbjöd sig att komma och köra bort riset åt mig :oD Man brukar säga att Fan blir religiös när han blir gammal, men jag skulle vilja påstå att han blir hjälpsam ;o)

    SvaraRadera
  6. Åh sådana ljuvliga bilder.....Havet...ja det är alltid havet-så fint..Sädesärlan vippstjärten..vad söt den är..VÅR!! FortsattGlad Påsk till dig..Kram Karina

    SvaraRadera