söndag 3 juli 2011

Sommarsnö

Fågelfotografering funkade inte i dimman

I går tänkte jag ägna några timmar vid Kalmarsundskusten åt fågelfotografering. När jag kom dit vällde det plötsligt in tjock rykande dimma och fotografering var utesluten. Från sol och värme till fuktig, kall dimma! Så snabbt kan det skifta när man bor på en ö. Jag for hem igen och placerade mig i solstolen under min fantastiska clematis Summer Snow. I dag är det grått, disigt och blåsigt. En meterhög riddarsporre ligger omkullblåst utanför så den hamnar i vasen när jag har fått på mig kläderna. Hoppas att inte alla äppelkart far bort med vinden.

6 kommentarer:

  1. Ingen sol hos mig heller, och blåser rejält gör det oxå. En innedag kanske ?
    Kram
    Eva

    SvaraRadera
  2. Åh vad jag längtar till Öland nu!

    Ha det skönt på din fina ö!!

    Kram Marie

    SvaraRadera
  3. Vafalls, har du inget dim- & disfilter till kameran..? Hahahaa! Gud vad jag är rolig ibland ... *torkar bort skrattårar ur ögonvrån*

    Men visst är det så när man bor mitt i havet att väderleken kan ändra lite väl snabbt ibland. Som här på Åland inatt. Medan jag traskade milen hem från sommarfesten jag varit på var det hur fint som helst, men knappt hade jag hunnit innanför dörren därhemma förrän det blev blixt, dunder och ösregn. Vilken tur jag hade, som hann före!

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Ibland går det inte alltid som man har tänkt sig... Håller tummarna för bättre fotoväder och mindre vind.
    Må väl
    /Ingemar

    SvaraRadera
  5. I dag har det varit ett perfekt väder för trädgårdsarbete, lagom temperatur och lite vind som håller insekterna borta. Min nya plantering blev klar till slut.

    SvaraRadera
  6. gillar verkligen din clematis, måste nog testa den härhemma också även om den säkert inte blir lika praktfull. Är stolt över att min kaprifol som jag flyttade till att klättra på mitt sjuka plommonträd verkar trivas och har en hel del knoppar

    SvaraRadera