söndag 24 juli 2011

Sensommar


Det envisa lågtrycket ligger kvar men bjuder ändå på en och annan solig stund. Vid en tidig timme nere i Böda hamn gungar fiskebåtarna stilla i det blanka vattnet och en och annan sommarboende har kommit ner för att köpa färsk fisk. Husbilsfolket sover fortfarande bakom morgonfuktiga glasrutor utom någon enstaka morgontidig som redan parkerat sig i solstolen utanför. Hemma i trädgården försöker jag fånga en ruggig talgoxe med kameran och ser då till min förskräckelse att rönnbären redan är röda. Var tog sommaren vägen?

3 kommentarer:

  1. Regn o åska här oxå, och så den fuktiga värmen, ja svetten rinner i pannan och hela jag är "kladdig" , nu skulle jag behöva torrare luft innan hösten kommer. Får "höstkänsla" på kvällarna när det är nästan kolsvart utanför fönstren.Men lite mera sommar vill vi ha , min gubbe har ju inte haft semester ännu.
    KRAM
    Eva

    SvaraRadera
  2. Ack ja, den är kort vår nordiska sommar ... Knappt hinner man så förrän det är dags att skörda. I år känns det som två månader rusat iväg ännu fortare än vanligt och jag har inte riktigt lyckats ta in att det varit kräftpremiär allaredan.

    SvaraRadera
  3. ja en höstkänsla infinner sig fort då det blir kallt och regnigt..nej stopp inte än..mera sommar och värme, så vi orkar frysa resten av året..Kram Karina

    SvaraRadera