tisdag 12 juli 2011

Rosor och fågelungar


Nu är huset så gott som färdigmålat och vår målarhjälp har rest hem igen. Äntligen har jag kunnat plantera ut mina lejongapsplantor utmed söderväggen utan risk för färgstänk, kliv eller stegar som trycker ner dem. Annars är det verkligen rosornas tid nu. Min nyinköpta Rosarium Uetersen blommar redan och Kalmar slottsros visar sina rosagula blommor. Trädgården är full av ungar av stenskvätta, rödstjärt, pilfink och ladusvalor och man får se upp var man placerar fötterna. Plötsligt har man en liten dunboll alldeles framför sig, som den lilla pilfinksungen häromdagen.

4 kommentarer:

  1. HEJ!
    Hoppas ni får det jättetrevligt med era vänner.
    KRAM
    Eva

    SvaraRadera
  2. Så snygga rosor och en helt underbar liten fågelunge!
    Håller just nu på att planera en liten kort fastlandssemester så man kommer hemifrån ett tag och får tänka på annat. Det blir bl.a. ett rosarium/plantskola i Motala och ett par handelsträdgårdar - så lite roliga saker hoppas jag får med mig hem!

    SvaraRadera
  3. Heja, heja, att husmålningen är på slutrakan! Det är ett drygt jobb, men när det väl är klart är man glad att man gjorde det, inte sant?

    Den där Rosarium Uetersen ser ju hur häftig ut som helst! Nästan som en pelargon. Visst är det en klättrare..? Kanske läge att lägga in ett litet specialönskemål hos min handelsträdgård, för den där gillar jag :oD

    Nu vidare till fortsatt getingextermination! Tror du bannemig inte att jag hittade ett litet bo till, fastsatt på undersidan av grillens ena brännare :o/

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Härligt att arbetsbestyren med att måla huset är över för denna gången. Fördelen är ju att det inte är så ofta. Så söta de är de små pilfinkarna med sina ljusbruna "mössor".
    Ha en fin dag!
    /Ingemar

    SvaraRadera