tisdag 26 juli 2011

I blomsterrabatten

Bland allt annat tittade jag in lite hastigt vid Skäftekärr i går. Den vackra blomsterrabatten på gårdsplanen framför den gamla jägmästarbostaden prunkar som mest just nu. Bland alla blommor hittade jag en liten tjej som betraktade alla fjärilar som flög runt. Jag hann också med blåbärsplockning, lite skriverier och möte i vägsamfälligheten med grillning som avslutning på dagen. Här har vi faktiskt gott om blåbär så det är bäst att passa på att samla i ladorna till den långa vintern.

3 kommentarer:

  1. Är det vit echinacea..? Jag har bara den klassiska, röda solhatten. 'Magnus' eller vad den nu heter.

    Jag tror jag hoppar blåbärsplockandet i år. När jag grävde i frysen igår i samband med saftkokning märkte jag att jag har rätt många påsar kvar från fjolåret. Fast några liter blir det kanske, bara för njutningen i att sitta bland risen och plocka ;o)

    SvaraRadera
  2. ...att du har tagit väldigt fina bilder och den lilla flickan hoppas man ska utveckla blom- och fjärilsintresset!

    SvaraRadera
  3. Låter som om du har haft en helt underbar dag! Mycket vackra bilder.
    Må väl
    /Ingemar

    SvaraRadera