lördag 2 juli 2011

Bland funkia och krolliljor

I dag har jag en hel dag utan något inbokat. Härligt! Visserligen ska jag både städa och handla eftersom vi väntar en gäst i morgon, men ändå. Jag hinner att njuta av trädgården som fick en bra påfyllning med fyra mm regn i natt. Tillsammans med min slangvattning i går kväll blir det nästan en rotblöta. Ja, det är vattningsförbud i hela kommunen, men tack och lov har jag min gamla brunn att ösa ur. Vill ni se många söta bilder på mina sädesärleungar finns de på http://birdsinlandscape.blogspot.com . Trevlig lördag!

4 kommentarer:

  1. Jaha, där var du före igen. Mina krollisar har t.v. bara knoppar. Men - under över alla under - de har överlevt liljebaggarnas envisa försök att tugga i sig hela härligheten!

    Städa nu i måttlig mängd och takt. Njut istället av att det faktiskt är sommar. "Lite skit i hörnen är bättre än ett rent helvete", du vet ;o)

    SvaraRadera
  2. Jag såg att våra funkior är i knopp, gömda under bladen just nu, snart får jag också njuta av blomningen. Krolliljorna som jag planterade har aldrig kommit upp....vill de månne ha en speciell plats,jordmån?

    En fin helg önskas
    Karinkram!

    SvaraRadera
  3. Ibland är det ett helsike att vara pensio när man aldrig får ngn fritid!! ;-)

    Steffe

    SvaraRadera
  4. Krolliljan är en tålig och tacksam trädgårdsväxt. Mina kommer ursprungligen från svägerskan som bor ett par gårdar bort. Det dröjer ett tag innan dom blommar, likaså funkiorna, särskilt dom jag nyss flyttat.

    SvaraRadera