tisdag 19 juli 2011

Oväder (igen)

I går morse tog vi en morgontur runt kusterna. Det skulle bli regn hade vi hört på radion och ute över Kalmar sund hopade sig hotande regnmoln. De gråa  kråkorna satt i sitt vanliga torra träd och skådade ut över vattnet och en segelbåt långt ute smälte nästan ihop med de mörka inrullande molnmassorna. Vi hann precis hem innan tunga droppar började falla och dagens åtta mm fyllde på bra i dammen. Framåt kvällen klarnade det upp igen och kvällssolens strålar belyste vackert de vilda morötternas spetslika blommor.

5 kommentarer:

  1. Å, vilka underbara bilder av himlen! Jag älskar när ljuset blir så där dämpat och färgernas nyanser framträder så tydligt. Snyggt!!!

    Här fick vi äntligen rejält med regn under sen kväll och natt. Det behövdes verkligen. Däremot kom det med lite väl våldsam kraft, och jag har ännu inte hunnit ut för att undersöka vilka eventuella skador som följt i regnets spår. Alltid är det något, och det ena ger det andra :o/

    Idag är jag helt slut. Det har gått mer energi än jag insett åt att låta kvasten gå i samband med den nyss uppdagade nätmobbningen. Tror jag ringt fler telefonsamtal under de senaste fyra dagarna än jag normalt gör på fyra månader ...

    Ha en fin dag, och stor kram & tack för ditt flankstöd!

    SvaraRadera
  2. Godmorgon Kerstin... eller kanske inte morgon precis. Nu äntligen har vi fått en himmel som lyser fullkomligt i klaraste blått! Ser att det är annat hos dig! Ändå måste jag tillstå att bilderna är effektfulla... på håll...

    Kanske tillfälligt, men just nu riktigt varmt ute här. Fleesetröjan åkte av i ett nafs på morgonpromenaden.

    Ottoglass från Åhus kan vara värt en elkylväska... visserligen kanske en något dyr investerin i sammanhanget, men å andra sidan varar den förhoppningsvis längre än glassen ;-)

    Ha det gott min vän och ta väl hand om er!
    Kram Ingela

    SvaraRadera
  3. Hej !
    Vädret ändras ständigt och det ger ju stämningar att förmedla på ett underbart sätt. Som du gör !!

    Kram
    Anci

    SvaraRadera