måndag 1 juli 2013

Farthinder

Jaha, bromsa! Kor på vägen!

Mammas svans kan man busa med och den är bra på att jaga iväg alla flugor

Nu blev jag hungrig igen. Var är den nu någonstans?

Ah, jag hittade rätt!

Mätt och nöjd i mammas fotspår

Våra alvarsmarker och strandängar växer fort igen utan betesdjur. Tack och lov finns det ännu en del bönder som håller sig med djur häruppe på norra delen av ön, även om de minskar lite undan för undan. Fortfarande är det ändå så, att man kan få släppa gasen och stanna upp en stund när det är dags för en babymåltid mitt på vägen.
I dag ska jag stå på Kupan och sälja begagnat åt alla glada besökare. Ett viktigt arbetet där behållningen går oavkortad till Röda Korset.

1 kommentar:

  1. Jag gillar kor, men som sagt - jag är alltid lite försiktig när dom är i närheten! Har man hund så är man ju ett väldigt spännande intressemål får dom!!
    Det ser så vackert ut hos er med all blåeld, precis som här, så jag är ju väldans ledsen över att jag fick ställa in Ölandsresan. Rolle & jag hade ju så himla trevligt när vi var över i våras, men det var nog lika bra att just den här blev inställd. Nu är det minst 10:e gången min väninna ställer in, så nu blir det inga mera aktiviteter med bara henne!

    SvaraRadera