tisdag 1 mars 2011

Balett på hög nivå











Svanar får mig alltid att tänka på premiärdansöser. Visserligen kan svanarna vara nog så klumpiga vid start och landning, men det är ändå något behärskat graciöst över dem. I går pågick en balettföreställning vid Ölands norra udde till tonerna av brusande vågor, susande vindar och isflakens klingande och dånande ljud. De vackra vita dansöserna visade sina konster framför kameran ända tills scenen övertogs av den mäktige flygkonstnären havsörnen. Tänk att det alltid händer något spännande i naturen!

5 kommentarer:

  1. Du är duktig du, jag har ALDRIG i hela mitt liv åstakommit ett par sockor, det är hälen som är omöjlig att få till.Om jag ska sticka får det bli en halsduk eller pannlapp på sin höjd.
    Kram
    Eva

    SvaraRadera
  2. Underbara skärgårdsbilder! Trevligt inlägg här nedan! Valcrema saknar jag idag, får inte tag på den mera. Jag använde den mot mina sprickor vid naglarna och de var borta följande morgon.
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  3. Du lyckas verkligen med dina bilder Kerstin. Det händer ju att jag ser något fint men då har jag aldrig kameran redo ;-)

    Ha det gott min vän!

    SvaraRadera
  4. Det är väl inte utan anledning som det dansar vita svanar (och en svart)på balettscenerna.

    Härliga fågelbilder! Men kan en havsörn få för sig att attackera en frisk knölsvan, eller är svanen för stor för att riskera att falla offer för jägaren?

    SvaraRadera
  5. Minns förrförra sommaren då min dotter bodde på Öland..hon studerade på folkhögskolan där ett år.. Hon Jobbade extra på Paradisverkstaden också....vi cyklade ut på platser som Bara hon hade upptäckt, nästan..Kom till ett ställe, minns inte var..men det kryllade av svanar..det var bland det vackraste jag sett...Fick lust att lägga in de fotonen nu!!! Öland gör mig glad med glada minnen..fina fotot du har..kram

    SvaraRadera