tisdag 8 mars 2011

Tack för alla besök







Under natten passerade min besöksräknare 40 000! Jag känner mig så hedrad. För några år sedan hade jag ingen tanke på att starta en egen blogg. Min systerdotter Åsa övertalade mig. Du som både skriver och fotar, sa hon, det är klart att du ska blogga. Tack Åsa för det! Bloggen har gett mig många nya vänner och också möjligheten att göra reklam för mitt vackra landskap Öland. Så jag fortsätter ett tag till. Jag har ingen tårta i beredskap för att fira den här dagen men jag bjuder er på några vackra sommarbilder istället. Och glöm inte att det är internationella kvinnodagen idag. Bloggen är en väg för många förtryckta att göra sin röst hörd och det gäller inte bara kvinnor. Möjligheten att sprida sina åsikter via nätet har satt skräck i de sista diktatorerna som till och med försöker stänga av Internet för att kunna klamra sig fast vid makten. Så bloggar om stort och smått är viktiga på många sätt.

11 kommentarer:

  1. "Hear, hear!" skulle en representant i det brittiska överhuset ha sagt. Ja, om det är här med bloggars - internets - makt, alltså.

    Grattis till det nyss sprängda 40.000-snöret!

    hälsar en som är såå glad att hon hittat din trevliga bit av världen av ettor och nollor

    SvaraRadera
  2. Hurra, hurra !! Och grattis till så många besökare. Jag besöker gärna din fina blogg med vackra bilder, underhållande text och tack för dina gulliga kommentarer hos mig !

    Kram
    Anci

    SvaraRadera
  3. Jag är så glad att du började blogga för det är så kul att följa ert liv på Öland nu när vi inte träffas så ofta :)
    Då får vi trippelfira idag då, en semla för alla dina besök på bloggen och en semla för kvinnodagen och en semla för att det är semladagen yippeeee
    Kram till er båda
    Åsa

    SvaraRadera
  4. Grattis till så många besökare! Jag är en bland dem som hittade din blogg och får se alla vackra bilder från ditt lanskap på Öland...tack!
    Njut av en god semla!

    SvaraRadera
  5. Olá, amiga!
    Um lindo dia!
    Bom Carnaval!!!
    Beijos.
    ♫♫.•*¨*•♫♫¸
    ღ°ºBrasil♫º
    ♥º

    SvaraRadera
  6. Grattis grattis till 40000-strecket!!
    Snart blir det semla här! :-)
    Fint väder har det varit idag...var till minihacke på fm men h*n ville inte visa sig idag heller...får se nu om det blir några mer sittningar...börjar känna att man vill dra på lite annat...första tofsvipan har rappats idag vid Marsäng!

    Ha det gott!

    Steffe

    SvaraRadera
  7. STORT GRATTIS till alla dina besökare, men det är ju inte så konstigt för din blogg är både fin och trevlig.
    Kram
    Eva

    SvaraRadera
  8. Gullregn så vackert! Vackert men farligt. Men det är det mycket som är!

    Din blogg besöker jag mer än gärna glad att jag hittade hit och jag blir så glad att du vill besöka mig.

    Tanketårta låter inte dumt här får det nog också bli tankesemlor denna dag men snart vankas det laxkotletter och det är inte heller dumt ;-) Kram Ingela

    SvaraRadera
  9. Kerstin!
    Tack för alla fina vårtecken(!) saknar dessa här. Dock blev vi tre damer uppvaktade med vin och äppelkaka av två galanta herrar idag på den soliga terrassen. Vi kunde under dessa tre timmar se hur snön smälte undan på den närmaste bergstoppen.
    Kramar Anne-Marie

    SvaraRadera
  10. Jag är ju bara nybörjare här på din trevliga blogg men jag har redan upptäckt vilken bra ambassadör för ditt landskap, din ö, du är. Det är trevligt och lärorikt att läsa dina inlägg så jag hoppas att du kommer att fortsätta ett bra tag till.

    SvaraRadera