fredag 4 januari 2013

Regnigt


Bara regn! Jag stannar nog inne i dag.

I går föll regnet i tunga droppar större delen av dagen. Inte lockande alls med promenader eller annan uteverksamhet. Jag kunde ägna en stor del av dagen till att plocka runt bland skrivet och fotat. Kanske får jag ihop det till en bok så småningom.


Jag fick frågan om det fanns några recept kvar efter Anna P som jag berättade om igår. Nej, jag har inga men däremot medverkade hon i en bok och delade med sig av många knep och kloka tips från förr. Vad sägs om lite opphjälparvälling. Så här säger Anna: "När di hade fått barn skulle di ha opphjälparvälling. Det var för det mesta fruktsoppa me kummin i. Kummin var bra för de var för de mesta lite luftdrivande. Di geck te dem flera gånger. Första gången skulle di ha sån där kumminsoppa me ett par skorper, sen var de vitergröt." Så nu vet ni det!

1 kommentar:

  1. Mumsiga hälsningar,fruktsoppa med kummin lät gott..lite ingefära och kanel är fint därtill..'trevlig helg vi tanter emellan,kram

    SvaraRadera