lördag 19 januari 2013

Andra halvan av januari

Blåmesen väljer den gren där några envisa rosenblad härdar ut

Gulsparv

Bofinkar gillar inte snöoväder

Januari hamnar väl knappast på den högre halvan av månadernas topplista. I går föll det riktig julesnö större delen av dagen och det var dessutom riktigt halt på vägarna. Jag stannade inomhus, men motionerade flitigt mellan alla fönster för att ha full koll på fåglarna utanför. Egentligen skulle jag plocka fram stegräknaren och räkna hur många steg jag går under en "inomhusdag". Vår största hälsorisk är att vi sitter för mycket, hörde jag på ett intressant program på TV. Ställer man sig upp, är redan det ett steg mot ett nyttigare liv. Hur kom jag in på det här resonemanget nu då? Ja, inte vet jag. Dåligt samvete gällande motion förmodligen.

2 kommentarer:

  1. Godmorgon!
    Ja, vinterhalvåret med kyla och snö, då är inte varken motion eller annan prestation högprioriterat, men så fort solen och ljuset återvänder väcks även tanken på en skidtur eller annan motionsform till liv :)
    Söta fågelbilder.
    Kram /Bea

    SvaraRadera
  2. Tänk om någon kom på ett riktigt smart sätt att använda sin PC stående, eller ännu hellre gående! Då skulle man gå många steg.....
    TREVLIG HELG
    Susie

    SvaraRadera