lördag 16 augusti 2014

På spaning i naturen


Hmm...vad är det här? Någon i familjen nejlikväxter gissar jag, men vem? Jag får leta vidare. Spännande att hitta nya saker i naturen. Växte på stenig mark och strandnära.Så skir och svagt rosa i färgen.


Alltmer pekar mot att hösten närmar sig. Borde inte vara någon överraskning efter åtminstone 60 års naturspanande, men känns lite i hjärtat varje gång.


Utefter stränderna rastar nu vadarna under sin färd söderut. Spännande men svårt ibland att skilja på de olika arterna. Kika, fotografera och förstora är det som gäller. Här är det kärrsnäppor som provianterar.



5 kommentarer:

  1. Så vackert det är på Öland ! Eller är det du som tar fina bilder bara ? :)

    Kram
    Anci

    SvaraRadera
  2. Alltid roligt med dna fina bilder, Du har ögonen med
    dig var Du går. Du skall väl vara alert också
    som arbetar med Hembygden, roligt tycker jag som
    inte kan ett jota egentligen.

    SvaraRadera
  3. Åh vad jag tycker om dina tankar..mmm hösten är liiiite vemodig men ändå..helt nödvändig liksom..tänk ett år plockade jag o en väninna så pass mycket slånbär o skulle göra likör..det blev helt misslyckat men roligt hade vi ändå.. :)

    SvaraRadera
  4. Jag älskar hösten - mest förstås de härliga månaderna september och oktober. Mår ganska dåligt på sommaren när det är över 25 grader varmt. Håller med dig om att blomman ser ut som om den tillhörde nejlikväxterna.
    Kram från Ingrid

    SvaraRadera