fredag 29 augusti 2014

På fyrön


Jag gick en sväng på Fyrön vid Ölands norra udde i går.Turistströmmen börjar tunna ut och då kan jag återvända till en del platser, där man under de värsta semesterveckorna inte ser naturen på grund av allt folk med tillbehör.


På västra sidan , mot Kalmar sund, blåste det ordentligt medan det var riktigt skön sommarvärme på den östra kanten in mot Grankullaviken.


Himmelskt vacker augustimorgon


Ni har säkert hört Ölands norra udde nämnas i de dagliga väderleksrapporterna från SMHI. Här är en av mätstationerna och i det här lilla huset kan man avläsa vattenståndet i Östersjön.



3 kommentarer:

  1. Undrar hur många som genom åren lättade trott att de i mätstationen hittat sig ett välbehövligt utedass ..?

    SvaraRadera
  2. Vet Du vad jag gör med dina bilder, jo jag fördstorar
    upp dem så jag kan kolla ordentligt.
    Vilket roligt utedass, en klass för sig

    SvaraRadera
  3. Så fint det ser ut. Nu vet jag dessutom varifrån mätvärdena kommer när det talas om Ölands norra udde.
    Ha en skön helg!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera