måndag 4 augusti 2014

Ny vecka - nya utmaningar


Varmaste augustidagen på länge, sa de på nyheterna i morse. Söndagen blev alltså något av värmerekord och vad gjorde jag då? Jo, bakade tre omgångar med muffins till hembygdsdagen på torsdag och tvättade en omgång lakan.


Hembygdsdag på torsdag alltså och då ska vi bland annat ha en kamerautställning.


Jag tror att vi nästan alla har några roliga minnen av fotograferingar eller bilder som inte blev vad man hade tänkt sig.


Själv minns jag t ex när min morbror filmade hela vårt bröllop med sin vänd-8 eller vad de gamla filmkamerorna nu hette. Jättebra, speciellt om han hade kommit ihåg att ta bort skyddet för linsen.


Den här gamla bilden i mitt släktalbum visar min farmors föräldrar med de flesta av sina barnbarn. Jättefint, men varför placerade fotografen den lille gossen med sjömansblus precis bakom farmorsmor Anna, så det ser ut som om hon har trollöron. Visserligen var hon känd som klok gumma med allehanda trollkonster för sig men ändå!




2 kommentarer:

  1. Min syster och jag skall på Norra Ölandsutflykt på Torsdag. Var håller ni till?

    SvaraRadera
  2. Anar jag en Buddleja där på första bilden?
    Foto från förr är ju så fascinerande och ofta av bra kvalité..kul kul.

    SvaraRadera