lördag 23 augusti 2014

Mums filibabba


Det är härligt med skördetider! I hagarna mognar björnbären och blåbären i skogen har vuxit på sig efter regnet. Växthuset är fullt av tunga klasar med vindruvor. Svårt att låta bli att plocka av en och annan, men jag vet ju att de blir godare ju längre de får sitta kvar.


De små tomaterna däremot har snart tagit slut. Vi har ätit dem både som kvällsgodis och till maten. Verkligen en delikat sort, Brown Berries, inte stora men många!


I går morse räknade jag till elva och på eftermiddagen var det sjutton vita champinjoner i gräsmattan. "Som svampar ur jorden" passar verkligen in här. Här är det regn och åska nu på morgonen men jag hoppas att det upphör om några timmar för då ska jag åka och titta på "Årets trädgård".Spännande!



2 kommentarer:

  1. Kära nån, Du bor ju i ett underbart
    skafferi, alldeles inpå knutarna hemma hos Dig.
    Det är väl för underbart.
    Vilka härliga tider.

    SvaraRadera
  2. Jag kan utan en tillstymmelse till osanning eller överdrift meddela att dina växthusdruvor till storlek och mängd vida överstiger de klasar min frilandsstock lyckats producera. Men druvorna växer åtminstone, så jag kanske - med god tur - hinner få smaka innan frosten nyper dem.

    SvaraRadera