lördag 29 oktober 2011

Mera från mitt rönnbärsträd




Besökarna trängs nu bland mina rönnbär. Varje gång jag tittar ut sitter det trastar eller andra fåglar och mumsar bland de glesnande klasarna. I går var sidensvansarna på besök. Deras otroliga färger bleknade i det grådisiga ljuset, men visst är det vackra fåglar! I dag ska det bli sol här så de inhandlade färgburkarna kanske får vänta till det blir "inneväder" igen. Så nu ser schemat ut så här: Steka en plommonspäckad skinkstek, lösa Melodikrysset och sedan ut! Trevlig lördag!

3 kommentarer:

  1. Sidensvansar är väldigt vackra, märkligt "rinnande" i sina rörelser, på något sätt. Vi ser dem inte så ofta här men när vi gör det känns det som fest!

    Här blir det kycklinggryta!
    Trevlig lördag!

    Kram
    Karin

    SvaraRadera
  2. Det är mycket vackra fåglar som det fanns massor av i Stockholm när jag var barn, men sen försvann dom och numera ser man dom aldrig där. Här finns dom dock!
    Strax ska gubben och jag ge oss iväg till ett par loppisar, vi behöver nått nytt att läsa. Fast man kanske hittar nått onyttigt också!
    TREVLIG HELG
    Susie

    SvaraRadera
  3. Trevlig lördag på dig själv!

    Vi har först ett ärende sen blir det tänker jag en trädgårdsdag. Klart väder och sol här åtminstone nu. Härligt!

    Siden svansar... så vackra fåglar varav namnet?

    Kram Ingela

    SvaraRadera