lördag 8 oktober 2011

Kalsongdax





Förra helgen var det tropisk värme i hamnen men när jag var där i går hade vädret växlat ordentligt. Långkalsonger hade inte suttit i vägen och efter en stunds skruvande på tubkikaren började fingertopparna kännas avkylda. Måsar och trutar trängdes tätt ihop för att slippa de kalla vindarna men de var tvungna att lyfta ibland när havsörnen kom alltför nära. Båtägarna har dragit upp sina ögonstenar för den här säsongen och bara några enstaka husbilar dröjde sig kvar. Hörde på radion att Kiruna är snötäckt och hoppas bara på att eländet drar bort mot Sibirien istället för att ta vägen neråt våra trakter. Det är alldeles för tidigt!

2 kommentarer:

  1. Här skiner en fin höstsol, men temperaturen har krypit neråt en aning..
    Snö känns mycket avlägset just nu.

    En fin helg utan kyla önskas!
    Kram
    Karin

    SvaraRadera
  2. Jomen, jag hörde också på nyheterna att det är snö i Kiruna! Uschuschusch, det vill vi INTE få ännu! Fast ifjol kom den första snön i samma veva som jag packade och stack till Madeira, och det var om precis en månad det.

    Satt just och övervägde en uppfriskande promenad in till bibblan, men tamigtusan, det har börjat regna igen! Nåväl, det finns alltid något att företa sig inomhus också, så jag bidar min tid och inväntar uppehåll.

    Ha en schangdobel lördag/söndag!

    SvaraRadera